【影片感想】治癒你抑或讓你更寂寞?《輕鬆小熊與小薰》Netflix 今季強作必睇

 

Netflix 獨佔播放中嘅單元短篇劇集《輕鬆小熊與小薰(リラックマとカオルさん)》,令我喊濕好幾張紙巾。

輕鬆小熊 Rilakkuma,香港慣用譯法係「鬆馳熊」。以「鬆馳熊」系列作為主角嘅劇集,或者,一開始,你會以為係「比小朋友睇架?」或者「女仔先鍾意吧?」。

答案,當然唔係咁樣。雖然驟眼睇呢套動畫的確係「好得意呀~」咁樣;不過,你只要坐低睇第一集,你原本微翹的嘴角,會慢慢緊繃,會不禁咬唇,會不禁沉默。

《輕鬆小熊與小薰》,治癒你的同時,喚起你心底裡很多各種層面的寂寞。

 

 

女主角小薰,已到適婚年紀,獨自由家鄉到東京工作,擔任一家細公司嘅普通文員。

事業有前景嗎?顯然沒有,只係平凡一份工;工作不算特別忙碌,只係日復一日,做著一式一樣的工作,沒有你都會有別人,係一份隨時都能夠被其他人取代的、不起眼的工作。

獨居中女無朋友?唔係,小薰有朋友,只不過,一直陪在身邊嘅朋友們,好似都活得比自己好。有已經成家結婚的,也有工作備受公司重用的,亦有事業上早就闖出一番成就的……惟獨係自己,依然站在原地。

是自己不努力嗎?不,小薰從不欠勤,絕不遲到,小薰一板一眼地面對自己的工作;一板一眼地面對自己的生活。

然而,回頭望這一路上的努力,自己卻彷彿依然站在原地,永遠不能成為別人的「優先」,永遠不能成為任何人世界裡面的「焦點」。

 

 

短短 13 集嘅動畫裡面,講述小薰一年裡的故事。

一年裡面,所有人都有不斷流動,變化。最明顯嘅,係小薰同公司嘅呢位後輩,由無男朋友、去到聯誼、去到搵到好碼頭(LOL)、然後因為結婚而準備辭職「唔撈啦!」;而小薰能做的,就只有默默祝福。

講到「關係」呢部份,女性觀眾共鳴應該比較多。

小薰曾經好想養貓,好想感受溫暖,想返屋企時有貓等自己門,結果換來後輩一句「與其養貓,不如努力找個男朋友吧」,因為外國一直有「Cat lady」呢個稱呼,好似話有研究指出獨居女子仲要養埋貓嘅,都係有社交障礙嘅人……

唔知,我都有養貓,仲要有兩隻,我唔識答,我睇唔透。不過後輩話「如果前輩而家咁樣仲要養埋貓嘅,你人生真係完架啦噃」,呢句說話令我笑左好耐。

的確係嘅。養埋貓的話,原本已經好宅嘅小薰,應該會變得更宅。

 

 

然後,就喺小薰好渴望溫暖、好想養貓嘅時候,鬆馳熊一行人來到了她的家。雖然性格賴皮,但係可愛窩心;雖然成日扭計,但係佢地以小薰為惟一。

佢地唔係卡通人物,佢地係熊;佢地唔只係熊,佢地係屋企人。小薰煮得一手好菜,亦終於有了可以一齊分享、一起吃飯的伴。

就咁睇係好治癒,但其實諗深一層,呢件事真係好寂寞,同枱食飯嘅所有人,包括鄰居小孩時生,大家都係因為寂寞所以聚在一起,互相取暖。

 

 

當然可憐人必有其可恨之處,小薰嘅性格太認真,太跟著社會規距走,反而令到佢缺乏個人魅力;正因如此,佢生活苦悶,其實同佢性格都好有關係。

《輕鬆》一劇,係好溫柔嘅作品,裡面嘅人和事,大多都充滿著善意,最多嘅惡意反而係黎自小薰。小薰曾經想趕鬆馳熊佢地出門口去「催姻緣」,亦曾經對於鬆馳熊佢地發出嘅善意「當係老馮」。

經常將「無男朋友呀」「唔夠錢呀」呢啲字眼掛在口邊、對社會生活不滿,一個帶少少花痴又唔樂天嘅女仔,其實又真係幾唔討喜的。

 

 

睇到呢度,你可能會話「喂,又話套劇好治癒,點解講啲野咁 Dark?」

所以,講左咁耐,呢套劇嘅感動位係咩?

感動位就係,鬆馳熊佢地無條件地包容你所有優點與缺點、佢地視你為生活最重要嘅存在、佢地會聆聽你事無大小嘅抱怨以及晦氣說話。

佢地對你,始終如一。

如果屋企有養貓(Sorry,我係貓派)嘅人應該會明白嗰種感覺,你寂寞你唔開心,你隻貓會默默陪住你;你喊到鬼死咁大聲,你隻貓會上黎扭摸或者喵你。

呢份帶少少寂寞嘅溫暖,係感動位之一。

 

 

第二個感動位,就實在啲。

《輕》全劇所有小物用左將近兩年黎準備,拍攝就用來七個月時間。動畫製作嘅野我唔識,所以我就唔多講獻醜去講咩技術層面嘅事了,我淨係知道劇集用「Stop Motion」方式製作,每件物品,全部手製;每個動作,全部手動。日本有一個名詞叫「職人」,而劇集裡面所有物品、人物嘅製作,上至大場景、下至小小一個茶杯,處處都係「日本職人級手藝」。

將呢份專業、可愛而親切地轉化到大螢幕上,係另一種感動。

 

 

劇集中亦有唔少幽默位的,例如最近好興「斷捨離」,而早前 Netflix 亦有個真人節目《怦然心動的人生整理魔法》,搵日本太太近藤麻理惠,不斷幫人執屋,丟垃圾,所有唔要唔用唔好嘅野都「丟掉!通通都丟掉!」丟到過哂火,令「斷捨離」由原本係好 Chill 嘅行為,變成有少少諷刺性嘅字眼。

同樣地喺 Netflix 上面播映嘅《輕鬆小熊》亦有玩呢個梗 LOL:

 

小薰佢地要搬屋,所以開始丟垃圾,然後見到鬆馳熊有好多件衫(!)

「斷捨離」金句出現了!!

你睇下佢地個樣 LOL

 

短短十三集、每集十分鐘左右嘅短劇,帶來嘅,除左「好得意」,亦都有好多非常真實嘅都市人生活狀態。飛快地看完第一季,當中有笑容,亦有眼淚,劇集並無任何刻意催淚成份,只不過劇情以及人情都好真,所以輕易引起共鳴。

 

 

最後,講多一句:真係好好睇。多謝《輕鬆小熊與小薰》,多謝鬆馳熊,多謝製作團隊。睇完呢套劇,我會再次記得要好好珍惜我所擁有的一切。

 

神婆

遊戲雜食向,FPS 苦手,全種類 RPG 專攻,重度聲優控。使用機種:Xbox Series X|PS5|Nintendo Switch|Steam Deck。

追蹤

Facebook 更多文章